IT-enheten

Här hittar du som anställd i Vindelns kommun kontaktuppgifterna till IT-enheten om du behöver hjälp med frågor om IT eller telefoni.

Vi tar emot felanmälningar och beställningar som rör kommunens datorer och IT-system. Vi är även stöd när du funderar på IT-lösningar i din verksamhet. Vill du beställa nya datorer eller IT system ska du kontakta oss för samordning.

Öppettider

07.30 - 16.15, Lunchstängt 12.00-13.00

Under sommaren har vi begränsad bemanning under veckorna 27-31 använd kontaktuppgifterna nedan för att få hjälp med ditt ärende.

Kontakta oss

Akut?

Om du har ett ärende som är akut eller när du behöver omedelbar service behöver du ringa oss för snabbaste möjliga hjälp.

Servicedesk

Den enklaste kontaktvägen är via vår Servicedesk där du kan registrera och få hjälp med ditt ärende. Du behöver vara inloggad på kommunens nätverk.

Telefon

Telefontider 07.30 - 16.15 helgfri måndag till fredag.

Telefonnummer: 0933-15 63 20

E-post

Du kan också beskriva ditt ärende via e-post till servicedesk@vindeln.se

Fjärrhjälp via TeamViewer

TeamViewer är en tjänst som gör att du och en tekniker hos oss kan arbeta tillsammans på din dator för att lösa uppkomna problem.